Avansert laserbehandling for hudproblemer

NYHET: Dr.Dropin Hud har fått noen av de mest avanserte laserne på markedet – til behandling av vanskelige og vanlige hudproblemer.

Våre lasere finner du på Dr.Dropin Medisinske senter på Majorstuen og i Stavanger.

Bestill time til laserkonsultasjon

Hva er laserbehandling?

Laserbehandling er en effektiv og skånsom behandling for en rekke hudproblemer. Vi har investert i en rekke av markedets mest avanserte lasere slik at du skal få behandling for det du trenger med ditt hudproblem. Med laserens ulike styrker og funksjonaliteter vil du få et skreddersydd behandlingsløp, tilpasset dine hudproblemer.

Klikk på linkene nedenfor for å lese mer om ulike hudtilstander som vi kan behandle ved hjelp av laserbehandling.

Bestill første konsultasjon

Hårfjerning med laser

Ønsker du å permanent fjerne uønsket hårvekst? Det er mange grunner til at man ønsker å fjerne hårvekst på ulike steder på kroppen. Dersom du sliter med inngrodde hår og betennelser, vil du har stor nytte av hårfjerning med Candela Gentlelase.

Les mer om vår hårfjerningslaser her

Pris laserbehandling

Første konsultasjon 1595,–
Vi er opptatt av å gjøre gode medisinske vurderinger når det gjelder behandling av din hud og hudproblem. I første konsultasjon vil du sammen med hudlegen vurdere din tilstand, og dere blir sammen enig om videre behandlingsløp for å oppnå resultatene du ønsker.

Videre behandlingsløp 1595,–
Hvor mange behandlinger du trenger og hvor lang tid behandlingene tar vil variere fra person og hudtilstand. Behandlinger som kun krever én behandlingstime (20 minutter) vil koste kr. 1595. I tilfeller hvor man trenger mer tid, vil man avtale det med hudlegen i første konsultasjon.

Bestill time til hudlegekonsultasjon

Behandlingsløp

Våre avanserte lasere benyttes til å løse mange ulike hudproblemer. Det varierer hvor mange behandlinger som trengs utifra hvilket hudproblem du har. Noen hudtilstander vil kunne trenge kun én behandling, men mange vil ha behov for minimum 3 behandlinger for å oppnå ønsket resultat. Sammen med hudlege vil dere finne ut av hva som er best for din hudtilstand. Ved flere behandlinger vil være behov for mellom 3-8 ukers opphold, avhengig av ditt problem. Dette skyldes at huden bør ha tid til å leges før du gjentar behandlingen. Obs! Du kan ikke ta laserbehandling dersom du er gravid.

Før behandling bør du unngå sol og selvbruningskrem i huden i 4-6 uker før behandling. Dette er for å få best mulig resultat. Reduser virkende stoffer på huden (som retinol) i 1-2 uker før behandling. Ikke ta på deg kremer og sminke den dagen du skal behandles.

Under behandlingen vil vi først klargjøre huden din for behandling. Du og behandler vil begge ha på briller for å beskytte øynene mot det skarpe lyset. Selve laserbehandlingen kan oppleves noe ubehagelig, men det er helt trygt og ikke noe å bekymre seg for.

Etter behandling vil du kunne oppleve at huden er varm og rød, og avhengig av behandling vil du ha varierende grad av nedetid. Hvor mye nedetid din behandling kan ha, kan du spørre behandler om i første konsultasjon. Du bør unngå sol på det behandlede området de neste fire ukene, samt daglig bruk av solfaktor 50.

Våre lasere

Fotona SP Dynamis Pro

Fotona SP Dynamis Pro er en avansert laserplattform som brukes til en rekke medisinske og kosmetiske behandlinger. Laserteknologien gir mulighet for presis og skånsom behandling av ulike hudproblemer.

En av fordelene med Fotona SP Dynamis Pro er at den kan tilpasses til ulike hudtyper og behandlingsbehov. Laserteknologien gir mulighet for behandling av en rekke hudproblemer, inkludert:

• Akne: Fotona SP Dynamis Pro kan brukes til å behandle mild til moderat acne ved å redusere betennelse og drepe bakterier som forårsaker akne.
  • Arrbehandling: Laserteknologien kan brukes til å behandle arr, inkludert hypertrofiske arr, keloider og akne arr. Fotona SP Dynamis Pro stimulerer kollagenproduksjonen i huden, som kan bidra til å redusere synligheten av arr og forbedre hudens utseende.
  • Pigmentflekker: Fotona SP Dynamis Pro kan behandle pigmentflekker og andre hudfargeendringer ved å målrette melaninet i huden.
  • Vaskulære lesjoner: Laserteknologien kan behandle vaskulære lesjoner, inkludert sprengte blodkar, rosacea og røde flekker på huden. Fotona SP Dynamis Pro kan bidra til å redusere synligheten av disse lesjonene ved å målrette blodkarene og redusere rødhet og betennelse i huden.

Candela Nordlys IPL

Candela Nordlys IPL er en avansert laserplattform som brukes til en rekke medisinske og kosmetiske behandlinger. IPL-teknologien gir mulighet for presis og skånsom behandling av ulike hudproblemer.En av fordelene med Candela Nordlys IPL er at den kan tilpasses til ulike hudtyper og behandlingsbehov. IPL-teknologien gir mulighet for behandling av en rekke hudproblemer, inkludert:

• Pigmentflekker: Candela Nordlys IPL kan behandle pigmentflekker og andre hudfargeendringer ved å målrette melaninet i huden.
  • Vaskulære lesjoner: IPL-teknologien kan behandle vaskulære lesjoner, inkludert sprengte blodkar, rosacea og røde flekker på huden. Candela Nordlys IPL kan bidra til å redusere synligheten av disse lesjonene ved å målrette blodkarene og redusere rødhet og betennelse i huden.
  • Hårfjerning: Candela Nordlys IPL kan brukes til hårfjerning på ulike områder av kroppen. IPL-teknologien kan redusere hårveksten på en skånsom og effektiv måte.
  • Hudforyngelse: IPL-teknologien kan brukes til å forbedre hudens tekstur og tone. Candela Nordlys IPL kan redusere synligheten av fine linjer og rynker, samt stramme og løfte slapp hud.

IPL-teknologien i Candela Nordlys IPL er sikker og pålitelig, og det er minimalt med nedetid etter behandling. Vi tilpasser behandlingen til hver enkelt pasient, slik at man oppnår best mulig resultat.

Candela Gentlelase

Candela GentleLase laser er markedets mest avanserte lasere for permanent hårfjerning, og gir en skånsom, effektiv og tilnærmet smertefri behandling for permanent hårfjerning. Den kan også brukes til å løse andre hudtilstander, som inkludert pigmenterte lesjoner og vaskulære lesjoner.

Candela GentleLase laser virker ved å sende ut en bølgelengde av lys som blir absorbert av melaninet i de målrettede strukturene. Dette forårsaker termisk skade på strukturene, som til slutt fører til deres ødeleggelse. Laserenergien leveres i korte pulser, noe som tillater presis målretting av behandlingsområdet.

Hår på kroppen er helt naturlig. Likevel er det mange som plages av sin hårvekst, om det er av medisinske grunner eller andre plager. Årsakene kan for eksempel være økt hårvekst på grunn av PCOS eller hårsekkbetennelser (follikulitt). Dersom du sliter med inngrodde hår og betennelser, vil du har stor nytte av hårfjerning med Candela Gentlelase. Leser mer om problemer knyttet til hår her. Den brukes vanligvis på områder som ansikt, nakke, bryst, ben og armhuler.