Candela Gentlelase

Candela Gentlelase er en av de mest avanserte laserne på markedet, og gir en skånsom, effektiv og tilnærmet smertefri behandling for permanent hårfjerning.

Nyhet: Vi har flyttet vår hårfjerningslaser fra Dr. Dropin i Kirkeveien til Dr. Dropin Hegdehaugsveien, og har mye tilgjengelighet!

Hvem passer behandlingen for?

Hår på kroppen er helt naturlig. Likevel er det mange som plages av sin hårvekst, om det er av medisinske grunner eller andre plager. Årsakene kan for eksempel være økt hårvekst på grunn av PCOS eller hårsekkbetennelser (follikulitt). Dersom du sliter med inngrodde hår og betennelser, vil du har ha stor nytte av hårfjerning med Candela Gentlelase. Leser mer om problemer knyttet til hår her.

Behandlingen fungerer på alle hud- og hårtyper over hele kroppen (inkludert sensitive områder). Behandlingen fungerer på de fleste hudtyper foruten om hudtype 5 og 6 på Fitzpatrick skalaen, det vil si hudtyper som er mørke. Behandlingen kan utføres over hele kroppen (inkludert sensitive områder). Candela Gentlelase kan brukes til å fjerne hår i armhuler, legger, ansikt, rygg og bikinilinjen - egentlig over hele kroppen.

Hos oss kan du uansett få hjelp til å få permanent redusert hårvekst ved hjelp av laser.

Hvordan fungerer hårfjerning med laser?

Hårfjerning ved hjelp av laser kan redusere hårfremvekst med mellom 70-90 prosent, men resultatet avhenger også av hudfarge, hårets tykkelse og farge, genetisk disposisjon for hårvekst, hormonell ubalanse, sykdommer og medisinering.

Effekten på behandlingen får du når laseren skyter på pigmentet i håret mens det er i den anagene vekstfasen og dermed dreper (her ville jeg nok heller brukt ordet, ødelegger) hårsekken (follikelen). Alle vil trenge flere behandlinger da håret alltid vil være i ulikt vekststadium.

Allerede etter første behandling vil du merke forskjell og det vil ta lengre tid før hår kommer ut igjen. Når hårene kommer ut igjen er det klart for ny behandling på neste vekstfase.

Hvor mange behandlinger trenger jeg?

Alle må ha flere behandlinger da hår alltid vil være i forskjellige vekstfaser. Ved tilstander hvor stadig nye hårsekker dannes, er det nødvendig med jevnlige etterbehandlinger for å opprettholde resultatet.

Det vanlig å oppnå permanente resultater etter 5-8 behandlinger, men man vil ofte se resultater allerede etter 2 uker. Resultatene vil variere fra person til person - noen vil oppleve endel hårreduksjon, mens for andre vil laserbehandling bety permanent hårfjerning etter noen runder.

Hvordan foregår behandlingen?

Før behandlingen tar vi en liten prat for å kartlegge dine ønsker og behov.

Deretter kler du av deg klærne i det området som skal behandles, før du legger deg på behandlingsbenken, så renser vi huden din, slik at den er helt ren før behandlingen.

Maskinen stilles inn basert på kliniske opplysninger og informasjon gitt av deg i forkant. Deretter vil du og behandler ta på beskyttelsesbriller som beskytter øynene mot lyset fra laseren. Du kan hele veien se hva som skjer, samt snakke med behandler.

Laseren skyter korte skudd punktvis og kontrollert av behandler, det kan kjennes både litt varmt og kaldt samtidig. I noen områder kan man kjenne antydning til napping eller smerte som kan sammenlignes med mild smerte ved voksing på et lite område av gangen - men det er helt trygt.

Etter behandlingen er det helt normalt at huden kjennes varm ut, man kan også oppleve noe rødme og erytem i området. Dette vil stort sett vedvare i alt fra 2-24 timer. Vi vil også påføre en beroligende krem dersom det oppstår rødme i området. Det er lite til ingen nedetid i etterkant av behandlingen, slik at du kan gå tilbake til hverdagen som normalt. Vi anbefaler deg å unngå dusjing og skrubbing av området de neste 24 timene.

Hva burde man tenke på i forkant av behandling med hårfjerningslaser?

I forkant av laserbehandlingen er det noen viktige ting du må huske på, slik at behandlingen utføres på tryggest mulig måte, så man unngår komplikasjoner.

1. Unngå bruk av produkter på huden i det aktuelle området 1 uke før behandling. OBS! Ekstra viktig å unngå bruk av selvbruningsprodukter, samt produkter som inneholder kokosolje før laserbehandlingen.
  2. Barber området før behandlingen, men gjør det gjerne 3-4 dager før slik at man har noe synlig hårvekst i området samt at området ikke er irritert på grunn av barbering like før.
  3. Unngå direkte soleksponering av området 6 uker før behandlingen og 6 uker etter behandling, da dette kan gi økt risiko for hyperpigmenteringer. Dette gjør at denne typen behandling er særlig fin å gjøre på vinteren. Ved behandling i ansiktet er det viktig å bruke solfaktor 50 når man er ute i etterkant av behandlingen.
  4. Vi anbefaler deg å dusje kvelden før eller samme dag som behandlingen, da det ikke er anbefalt å dusje 24t etter behandlingen.
  5. Unngå å ta på deg stramme klær som kan gnisse i området etter behandlingen.

Våre priser

Vi er opptatt av å holde det enkelt. Derfor koster behandlingene våre 1595,– per behandlingstime (20 minutter). I første konsultasjon vil vi gjøre en vurdering av problemområdet, og sammen legge en plan for hvor mange timer du trenger for å oppnå best resultat.

De fleste behandlingene vil kreve kun én behandlingstime (f.eks. lår, mage, legger), men dersom du ønsker flere områder vil vi kunne behandle dette i en dobbelttime. Ved større områder med mye hårvekst vil vi anbefale dobbelttime, og dette vil du og sykepleier diskutere i første behandling.