Trykkbølgebehandling

Trykkbølgebehandling er en behandlingsmetode som kan ha rask og god effekt på plager i kroppens sener eller muskler. Gjennom behandling vil det sendes inn en trykkbølge som igangsetter tilhelingsprosesser i det skadede området. Dette bidrar til å redusere smerter og å oppnå en raskere reparasjon.

Har du spørsmål? Ring 24 07 77 05.

Se ledige timer

Hvilke lidelser behandles med trykkbølgebehandling?

Trykkbølgebehandling er en fysikalsk behandling rettet mot senebetennelser og andre plager i muskler og sener. Disse plagene skyldes ofte en overbelastning grunnet f.eks en uvant aktivitet eller endring i mengden eller intensiteten av en aktivitet. Tilstander som behandles med trykkbølgebehandling inkluderer:

• kalkskulder
  • Senebetennelse i skulder
  • Golfalbue og tennisalbue (medial og lateral epikondylitt)
  • Musearm
  • Senebetennelse i hofte
  • Hopperkne (jumpers knee),
  • Løperkne (runners knee),
  • Beinhinnebetennelse,
  • Senebetennelse i akilles,
  • Plantar fascitt med/uten hælspore.

Se ledige timer

Hvordan ser behandlingsforløpet ut?

Trykkbølgebehandling utføres vanligvis med ca. 1 ukes mellomrom og for de fleste tilstander er det anbefalt med 3-6 behandlinger. Antall behandlinger vil variere ut i fra tilstand og behandlingseffekt.

Våre behandlere bruker også andre metoder parallellt med trykkbølgebehandlingen for å sørge for optimal effekt og fremgang.

Gjør trykkbølgebehandling vondt?

Mange har hørt at trykkbølgebehandling kan være smertefullt. Dette stemmer til dels, men vi holder oss alltid innenfor hva du opplever som tolererbart ved å justere på behandlingens intensitet. Ubehaget vedvarer bare underveis i behandlingen, som kun tar noen få minutter.

Våre klinikkerVåre klinikker
Våre klinikker