Hudlegene hos Dr.Dropin

Våre hudspesialister er lidenskapelig opptatt av å hjelpe mennesker i alle aldre med deres hudproblemer, med alt fra mindre hudforandringer til alvorlige lidelser. Integritet og høy medisinsk kvalitet er nøkkelord hos oss, samtidig som du skal føle deg trygg og ivaretatt.

Vil du bli mer kjent? Hils på hudlegene våre!

Nyhet: Nå kan du bestille time direkte til en av våre hudleger! Velg "Velg hudlege, klinikk" når du booker, så kan du velge legen du har vært hos før.

Dr. Reza Sohrabi

Reza Sohrabi er medisinsk ansvarlig i Dr. Dropin Hud, og har jobbet som hudlege siden 2012. Dr. Sohrabi har sin spesialistutdannelse i hudsykdommer fra Haukeland Universitetssykehus, Oslo universitetssykehus og regionssykehuset i Ryhov i Sverige. Han har tidligere erfaring som overlege på hudavdelingen på Rikshospitalet og som hudlege på Aleris.

Dr. Sohrabi behandler både kroniske og akutte hudtilstander som eksem, psoriasis og akne, vurderer og fjerner føflekker, lipomer (fettkuler), ateromer (talgcyster), behandling av inngrodde tånegler og laserbehandling av ulike dermatologiske tilstander. I tillegg utfører han svettebehandling med injeksjoner i armhuler og håndflater.

Klinikk: Dr. Dropin Medisinske senter, Hegdehaugsveien, Majorstuen

Bestill time: Hegdehaugsveien

Dr. Evelina Buinauskaite

Evelina Buinauskaite har jobbet som spesialist i hud og veneriske sykdommer siden 2009. Dr. Buinauskaite har doktorgrad i fotodynamisk behandling av prekanserøse hudsykdommer. Hun har vært seksjonsoverlege ved Rikshospitalet i Oslo og ved privat klinikk, og har også bred internasjonal erfaring fra private og offentlige sykehus i bl.a. Danmark, Litauen, Storbritannia. Dr. Buinauskaite er også aktiv i flere internasjonale organisasjoner innen dermatologi, er en kjent foreleser om hudsykdommer og jobber som assosiert professor ved ISRA University.

Dr. Buinauskaite har bred erfaring med vurdering og behandling av hudsykdommer som hudkreft, psoriasis, eksem, akne, rosacea, føflekker med mer. I tillegg har hun lang erfaring i bruk av laser på en rekke ulike hudproblemer.

Klinikk: Dr. Dropin Berstadhuset, Valkendorfsgaten 9 Bergen

Bestill time: BergenLes mer om klinikken her

Dr. Chinh K. Le

Chinh K. Le er utdannet ved Pomeranian Medical Univercity i Szcecin med spesialisering i hudsykdommer fra Førde sentralsykehus, Haukeland universitetssykehus og Oslo Universitetssykehus. Han har tidligere jobbet som hudlege ved Aleris og med digitale konsultasjoner.

Dr. K. Le har særlig interesse for melanom og hudkreft, og har jobbet med teledermatologi siden 2016. Han behandler pasienter med akutte og kroniske hudsykdommer som akne, rosacea, psoriasis og dermatitt, behandling og fjerning av hudlesjone, hyperhidrose og bruxisme, i tillegg til å vurdere og fjerne føflekker, lipomer (fettkuler), ateromer (talgcyster).

Klinikk: Dr. Dropin Medisinske senter, Kirkeveien 60, Majorstuen; Dr. Dropin Medisinske senter, Ensjø

Dr. Ola Norgaard Kristiansen

Ola Norgaard Kristiansen har sin spesialisering i hudsykdommer fra Karolinska Universitetssykehus og Gävleborg regionssykehus. Han har erfaring som hudlege fra sykehuset i Østfold, Region Gävleborg og har også jobbet mye med digitale vurderinger av blant annet hudkreft. Han har også flere internasjonale kurs i dermatoskopi.

Dr. Norgaard Kristiansen behandler alle hudsykdommer som akne, rosacea, dermatitt og psoriasis, i tillegg til å vurdere og fjerne føflekker, ateromer (talgcyster) og annen kirurgi av godartede og ondartede hudlesjoner.

Klinikk: Dr. Dropin Medisinske senter, Kirkeveien 60, Majorstuen og Dr.Dropin Sandvika, Claude Monets alle 21, Sandvika

Dr. Olav Rogde Gramstad

Olav Rogde Gramstad er spesialist i hud- og veneriske sykdommer. Han tok sin spesialisering ved Rikshospitalet, Oslo Universitetssykehus, og har der også arbeidet som overlege ved Seksjon for hudsykdommer.

Dr. Gramstad utreder og behandler både hudkreft og inflammatoriske hudsykdommer (psoriasis, eksem, akne, rosacea m.m.). Han opererer også kroniske forandringer ved purulent hidradenitt (også kalt hidradenitis suppurativa/HS).

Klinikk: Dr. Dropin Hegdehaugsveien, Oscars gate 20; Dr. Dropin Medisinske senter, Kirkeveien 60, Majorstuen

Dr. Dörte Petersen

Dörte Petersen er både hudlege og indremedisiner, og er den eneste hudlegen i Norge med  spesialisering i barnehud.

Hun er utdannet ved Universitetet i Lübeck, Tyskland, University of Pensylvania og Universitetet i Heidelberg. Hun har jobbet som hudlege på private poliklinikker og sykehus i hele Hamburg, og som overlege i pediatrisk dermatologi på et stort barnesykehus i Hamburg. Gjennom sitt medlemskap i European Academy of Dermatology & Venerology har Dr. Petersen publisert flere artikler i pediatriske tidsskrifter, med fokus på temaer som spenner fra psoriasis hos barn til vanlige parasittsykdommer i huden.

Dr. Petersen behandler alle hudsykdommer hos både barn og vokse, som akne, rosacea, dermatitt og psoriasis, eksem, føflekker og hudforandringer. Dörte snakker både tysk, engelsk og norsk.

Klinikk: Dr. Dropin Vaktapoteket, Olav Vs gate 11, Stavanger

Bestill time: Stavanger

Dr. Haakon Richard Eie

Haakon Richard Eie er utdannet ved Jessenius Faculty of Medicine i Martin, Slovakia og har jobbet som hudlege siden 2019. Han har tidligere jobbet på hudavdelingen ved Haukeland universitetssjukehus, Dermia hudklinikk i Førde og hudpoliklinikken ved Førde sentralsykehus som konstituert overlege.

Dr. Eie har erfaring og interesse for inflammatoriske dermatoser deriblant psoriasis, seboreisk eksem, akne og perioral dermatitt. Han har og opparbeidet seg ferdigheter innenfor hudkirurgi, elektrokirurgi, PDT og IPL behandling mot benigne og pre-maligne hudforandringer. Han har også jobbet med digital dermatologi i Vestland Fylke.

Klinikk: Videokonsultasjoner ved Dr. Dropin hud.

Bestill time på video

Dr. Jon Vegard Rørvik

Dr. Jon Vegard Rørvik har sin medisinske grad fra Jagiellonian University Medical College i Krakow. Han er også opptatt av å ha et godt teoretisk rammeverk i dermatologi, og holder seg oppdatert i faget både gjennom nasjonale og internasjonale kurs.

Jon Vegard har en spesiell interesse for hudtumorer, kirurgi, dermatoskopi og laserbehandling, og har lang erfaring med dette fra Stavanger Universitetssykehus. Dr. Jon Vegard Rørvik jobber nå som overlege på hudavdelingen ved Stavanger universitetssykehus, i tillegg til digitale og fysiske konsultasjoner i Dr. Dropin.

Klinikk: Dr. Dropin Vaktapoteket, Olav Vs gate 11, Stavanger; Video- og bildekonsultasjoner hos Dr. Dropin Hud.

Nysgjerrig? Last ned appen vår for å komme i gang

Download on the App Store
Get it on Google Play