Candida

Soppinfeksjoner er irriterende. I munnen ser det ut som hvite flak og kan gi rødt og sårt tannkjøtt. Under bleiene til babyer kan soppinfeksjon skape områder med rødt utslett. Kvinner kan få hvit utflod fra vagina og det kan gjøre vondt å tisse og under samleie. Man kan få soppinfeksjon på finger- og tåneglene også.

Hudlegene i Dr.Dropin kan hjelpe med medisinsk rådgivning, behandlingsplaner, resepter og videre henvisninger ved behov, enten i klinikk eller over video.

Årsaker

Gjærsopp liker å vokse der det er varmt og fuktig. Den trives best der huden har blitt utsatt for slitasje. Fotsopp forekommer for eksempel ofte hos personer som er aktive innen idrett. Soppinfeksjoner klarer seg enda bedre ved redusert immunforsvar. Det er vanlig at det oppstår ved overforbruk av steroider, antibiotika, ved bruk av p-piller, ved graviditet, under menstruasjon og om man har diabetes.

Slik kan du behandle infeksjonen

Soppinfeksjoner er både enkle å diagnostisere med en biopsi og å behandle. Det er en to eller tre ukers behandling med soppdrepende krem eller spray.

For å unngå at det kommer tilbake er det viktig å holde utsatte områder så rene, med unntak av munnen og vagina, og så tørre som mulig.

Se hvordan Dr. Dropin kan hjelpe deg

Hos Dr.Dropin kan du komme til erfarne hudspesialister som kan diagnostisere og behandle alle hudlidelser. Dr.Dropin er opptatt av å tilby gode hudtjenester til en fast og forutsigbar pris, og med kort ventetid.

Les mer om Dr. Dropin Hud

Opplever du hudproblemer, men usikker på hva det er?

Last ned appen for å bestille en videokonsultasjon!

• Download on the App Store
  • Get it on Google Play