Alopecia

Alopecia starter vanligvis med noen få områder på et par centimeter i diameter med hårtap, som øker i størrelse i løpet av noen uker. Det kan forekomme på toppen av hodet, i fjeset eller på et hvilket som helst annet sted på kroppen. Mer enn halvparten av personene med alopecia får håret sitt tilbake innen et år, men tilbakefall er vanlig. Noen forblir delvis hårløse i flere år. Diagnosen er som oftest enkel å stille ved undersøkelse av lege.

Våre hudleger kan nå hjelpe deg med alopecia gjennom bildekonsultasjon.

Bildekonsultasjon 495,–

Behandling

Det er mange grunner til at man kan miste håret. En av disse er den autoimmune sykdommen alopecia, som virker å være arvelig. Sykdommen er relativt uvanlig, og rammer menn og kvinner omtrent like ofte. Ofte faller håret av flekkvis. Det er ikke noen klar sammenheng mellom alopecia og annen sykdom.

Det er ingen behandlinger som pålitelig fungerer for alle. Enkelte kremer kan forsøkes for å forhindre ytterligere hårtap, og kortisonsprøyter lokalt kan fremprovosere hårvekst på enkelte flekker. Det er imidlertid ingen garanti for at noe av dette virker. Snakk med hudlegen din om behandlingsalternativer.

Slik kan Dr. Dropin hjelpe deg

Hos Dr.Dropin kan du komme til erfarne hudspesialister som kan diagnostisere og behandle alle hudlidelser. Dr.Dropin er opptatt av å tilby gode hudtjenester til en fast og forutsigbar pris, og med kort ventetid.

Les mer om våre tjenesterBestill konsultasjon

Opplever du hudproblemer, men usikker på hva det er?

Dr.Dropin Hud kan også bistå gjennom video- eller bildekonsultasjon.