Mannlig kjønnsorgan

Hos Dr.Dropin har legen våre god erfaring med symptomer fra de indre og ytre mannlige kjønnsorganer. De ytre er penis og pungen. De indre er testiklene, bitestiklene, sædlederen og prostatakjertelen.

Penis

Sykdom i penis kan f.eks. gi utflod, svie ved vannlatning, ereksjonssvikt, synlige sår og utslett. Vi kan blant annet hjelpe med diagnostikk og medikamentell behandling av ereksjonssvikt / erektil dysfunskjon / impotens, kjønnssykdommer og urinveisinfeksjoner.

Prostata

Hos eldre kan endring i vannlatingsmønster være første tegn på sykdom i prostata. Legene hos oss kan hjelpe til å med skille mellom prostatakreft og godartet forstørret prostata. Det gjøres ved klinisk undersøkelse av prostatakjertelen og PSA-prøve hvis man har mistanke om kreft. Er det behov for videre undersøkelser så henviser vi til urolog som kan ta utvidede prøver som biopsi og MR.

Pungen

Smerter, hevelse og kuler i pungen skal tas på alvor. Det er mange sykdommer som kan oppstå i pungen som funikkeltorsjon/testikkeltorsjon, epididymitt (betennelse i bitestikkelen), hydrocele (væskeansamling i testiklene) og varikocele. Testikkelkreft er den  vanligste kreftformen blant menn mellom 15 og 35 år. Det er anbefalt at man utfører månedlige egenundersøkelser og tar kontakt med lege hvis man er bekymret over et funn. Hvis det er nødvendig henviser vi videre til ultralyd av testiklene.

Seksuelt overførbare sykdommer

Vi utfører undersøkelser for seksuelt overførbare sykdommer som herpes, kjønnsvorter, klamydia, mycoplasma, gonore, syfilis, HIV og hepatitter.

Kontakt oss

Takk for at du ønsker kontakt med oss i Dr.Dropin. Vi jobber så raskt vi klarer, og besvarer de aller fleste henvendelser innen 24 timer. To ting å huske på når du sender til oss: 1. Helst ikke del personsensitive opplysninger - sensitive diskusjoner bør tas på en time med en av våre leger. 2. Dersom du trenger medisinske råd for din spesifikke tilstand eller utfordring, løses det også best på en time.