Gynekologiske undersøkelser

Hos Dr.Dropin utfører vi alle vanlige gynekologiske undersøkelser og henviser videre til gynekolog hvis det er behov for ultralyd eller spesialistvurdering.

Genitale infeksjoner, kjønnssykdommer og soppinfeksjon

Vi undersøker og tar prøver for infeksjoner i underlivet som Candida (sopp i underlivet), bakteriell vaginose, herpes, syfilis, kjønnsvorter, klamydia, mycoplasma og gonore. Disse kan gi symptomer som kløe, svie, økt utflod, blødning og smerte i underlivet. Våre leger tar også blodprøve for HIV og Hepatitter.

Prevensjon

Vi gir prevensjonsveiledning ( p-piller, minipille, p-stav, kobberspiral, hormonspiral, p-plaster, osv) og skriver resepter. Vi hjelper til med å ta ut spiral og implantere / ta ut p-stav under huden.

Screeningprogrammet mot livmorhalskreft / celleprøve

Det anbefales at kvinner mellom 25 og 69 år tar celleprøve fra livmorhalsen (cervix) hvert 3. år. Prøven fra mormunnen kan avdekke alvorlige celleforandringer som kan føre til livmorhalskreft. Humant papillomavirus (HPV) kan også sjekkes ved cervixprøve, dette er en infeksjon som kan føre til celleforandringer. Helsemyndighetene anbefaler HPV-vaksine som beskytter mot å få livmorhalskreft. #sjekkdeg i våre klinikker

Kontakt oss

Takk for at du ønsker kontakt med oss i Dr.Dropin. Vi jobber så raskt vi klarer, og besvarer de aller fleste henvendelser innen 24 timer. To ting å huske på når du sender til oss: 1. Helst ikke del personsensitive opplysninger - sensitive diskusjoner bør tas på en time med en av våre leger. 2. Dersom du trenger medisinske råd for din spesifikke tilstand eller utfordring, løses det også best på en time.