Spørsmål og svar

Hva kan jeg få hjelp til hos Dr.Dropin?

Hos oss kan du få hjelp til det samme som hos fastlegen og legevakten. Les mer om våre tjenester her

Hva koster en konsultasjon?

En konsultasjon hos oss koster alltid 595,- uansett hva du trenger, når du kommer og hvor lang tid det tar. Du betaler aldri tillegg for prøver, resepter eller henvisning.

Hvorfor må jeg betale 595,- hos Dr.Dropin?

Dr.Dropin er en privat virksomhet som ikke mottar støtte fra det offentlige og derfor må pasientene være med å dekke noen flere kostnader. Likevel jobber vi hardt med å drive så effektivt som mulig, slik at du skal slippe å betale for mye.

Hva skjer om jeg ikke rekker timen jeg har bestilt?

Dersom du ikke rekker å komme når det er din tur, kan du kansellere via linken du mottar på sms, og sette deg i kø igjen når du har tid til å besøke oss. Vi tar ingen gebyrer for kanselleringer.

Hvor henter jeg mine medisiner?

Våre leger vil kunne skrive ut resept som du kan bruke hos alle norske apoteker.

Kan jeg bruke frikort hos Dr.Dropin?

Nei, Frikort kan ikke brukes ettersom vi er en privat tjeneste uten tilknytning til det offentlige. Dr.Dropin mottar ingen offentlige tilskudd, og bærer alle kostnader selv.

Blir et besøk hos Dr.Dropin journalført hos min fastlege?

Dersom du ønsker det, og/eller dersom temaet og innholdet i konsultasjonen vil være viktig for din fastlege å kjenne til, sender legen som behandlet deg denne informasjonen til din fastlege

Får jeg en kvittering for betalingen?

Ja, du får en kvittering av din lege etter konsultasjonen.

Hvordan behandler dere mine helseopplysninger?

Alle opplysninger behandles etter de strengeste norske sikkerhetskrav. Kort fortalt lagres informasjon som er viktig for fremtidige samtaler og behandlinger, mens all annen informasjon slettes automatisk etter konsultasjonen.

Hvordan betaler jeg legen?

Betaling skjer via betalingsterminaler. Vi tar vanlig bankkort og kredittkort.

Kontakt oss

Takk for at du ønsker kontakt med oss i Dr.Dropin. Vi jobber så raskt vi klarer, og besvarer de aller fleste henvendelser innen 24 timer. To ting å huske på når du sender til oss: 1. Helst ikke del personsensitive opplysninger - sensitive diskusjoner bør tas på en time med en av våre leger. 2. Dersom du trenger medisinske råd for din spesifikke tilstand eller utfordring, løses det også best på en time.