Korona: Har du pågående symptomer og ønsker legeundersøkelse, booker du time i Luftveisklinikken på Frogner. Les mer
  • no
  • en
  • no
  • en

Spesialtilpassede såler hos Dr.Dropin Fysikalske

Spesialtilpassede såler er effektive for forebygging av plager og til behandling av ulike smerter i føtter. Eksempler på tilstander der såletilpasning kan være aktuelt er f.eks. hælplager, akillesplager, kneplager, samt forfotsproblemer og beinhinnebetennelse. Sålene kan bidra til en mer optimal belastningsfordeling i føttene, økt stabilitet og forebygging av skader.

• Kort ventetid
    • Alltid fast pris
    • Forsikringsavtaler

Hvorfor såler?

I Dr. Dropin Fysikalske er vi opptatt av å finne utløsende årsak til problemet, og det er sjeldent at en såle vil være hele behandlingsløsningen. Det kan dog være et godt supplement. Fotens funksjon har mye å si for belastningen av leddene videre oppover i kroppen, og foten kan ses på som en grunnmur. En tilpasset såle gir deg den støtten du trenger, og gir dine bevegelser et utgangspunkt som kan redusere smerte og bedre både funksjon og prestasjon.

Hvem trenger såle?

Alle som har plager relatert til belastning av fot/ankel og uhensiktsmessig stilling, samt behov for å forebygge plager ved aktivitet og arbeid som er belastende for foten, kan få tilpasset såler. Det gjøres alltid en grundig undersøkelse og bevegelsesanalyse for å vurdere behovet for såler.

Ulike såletyper

Hos Dr. Dropin Fysikalske benytter vi oss av Formthoticssåler. Dette er en innleggssåle som varmes opp og tilpasses dine føtter direkte i klinikken. Sålen er biomekanisk utformet for å gi støtte til fotens naturlige form. Formthotics er en fleksibel såle og kan enkelt benyttes i ulike sko.

Vi har såler som kan tilpasses joggesko, tursko, arbeidssko, hverdagssko, fotballsko og skisko.

Forfatter: Fredrik Amlien, fysioterapeut

Såler kan bidra til en mer optimal belastningsfordeling i føttene, økt stabilitet og forebygging av skader.
Fredrik Amlien, fysioterapeut

Hvordan kan Dr.Dropin Fysikalske hjelpe deg?

Hos Dr.Dropin Fysikalske finner du erfarne og dyktige fysioterapeuter som kan hjelpe deg med dine plager. Fysioterapeuten vil undersøke deg for å kartlegge bakenforliggende årsak og deretter skreddersy et behandlings- og treningsprogram.

Book en konsultasjon

Alle legetjenester
Legetime på dagen
Fast pris