Coronavirus: Klinikkene våre er åpne som vanlig, men alle pasienter skal bruke munnbind ved konsultasjon. Ved ønske om koronatest, plager fra luftveiene eller mistanke om smitte les her før booking
  • no
  • en
  • no
  • en

Koronatest Trondheim

Vi har to alternativer for covid-19 test

1: Test (PCR) 995,-

• Få svar i løpet av 1-2 dager
    • + 200,- for fit-to-fly attest

2: Antistofftest 595,-

• Blodprøve for å teste om du har hatt koronaviruset og har utviklet antistoffer

Information in English? Click here

Viktig informasjon

Vi tar ikke imot pasienter med symptomer.

Vi utfører kun PCR test i Trondheim, IKKE hurtigtest. Her får man svar på testen i løpet av 1-2 dager. Svar på testen mottar du i Pasientsky fra legen du var hos. Utenlandske statsborgere får svar på mail. Er testen positiv er du i isolasjon og blir kontaktet av smittesporingsteam i kommunen du oppholder deg.

Fit-to-fly / Fit-to-work attesten sendes elektronisk, som en passordbeskyttet e-post. Denne attesten er på engelsk. Attesten opprettes samtidig som test resultatene er klare i Pasientsky.

PCR Test

Den sikreste testen for å bekrefte om du har COVID-19 eller ikke. Dette er den eneste godkjente testen for deg som trenger en bekreftelse på et negativt testresultat i forbindelse med jobb, studie eller reise.
De fleste flyselskaper krever attest på negativ PCR test tatt innen 24-72 timer før avgang.

Symptomer

Viktig informasjon: Pasienter med pågående symptomer eller som kan være smittet skal ikke komme til klinikken. Hvis du har symptomer og har spørsmål, kan du få en time over video.

Symptomer på korona

Man kan oppleve ulike symptomer og sykdomsforløp når man er smittet av koronaviruset. Symptomene kan blant annet bestå av:

• Enkelte får pustevansker og/eller lungebetennelse
  • Feber
  • Muskelsmerter