Korona: Har du symptomer på luftveisinfeksjon ber vi deg ta en hurtigtest før konsultasjon hos lege i vanlig klinikk. Ved positiv hurtigtest eller kjent covid smitte med ønske om legetilsyn, ber vi deg booke time i vår Luftveisklinikk på Frogner. Les mer
  • no
  • en
  • no
  • en

Koronatest Trondheim

Vi har tre alternativer for covid-19 test

1: Antigen/hurtigtest 995,-

• Svar i løpet av 5 timer.
    • + 200,- for fit-to-travel / fit-to-work attest

2: Test (PCR) 995,-

• Få svar i løpet av 1-2 dager (grunnet stor pågang i Trondheim kan det ta noe lenger tid)
    • + 200,- for fit-to-fly attest

3: Blodprøve: for å teste om du har hatt koronaviruset og har utviklet antistoffer 595,-.

• Påløper 400,- dersom det ikke foreligger tidligere indikasjon på koronaviruset.
    • NB: Blodprøve må bestilles som time til allmennlege og ikke i testklinikk.

Information in English? Click here

Viktig informasjon

Vi tar ikke imot pasienter med symptomer.

• Med antigen/hurtigtest får du svar i løpet av 5 timer, per telefon uansett prøvesvar (uten attest).
  • Bestiller du attest, vil du motta denne per e-post i løpet av 5 timer.
  • Med PCR får du svar på testen i løpet av 1-2 dager. Svar på testen mottar du i Pasientsky fra legen du var hos. Utenlandske statsborgere får svar på mail.

Er testen positiv er du i isolasjon og blir kontaktet av smittesporingsteam i kommunen du oppholder deg.

Fit-to-fly / Fit-to-work attesten sendes elektronisk, som en passordbeskyttet e-post. Denne attesten er på engelsk. Attesten opprettes samtidig som test resultatene er klare i Pasientsky.

PCR Test

Den sikreste testen for å bekrefte om du har COVID-19 eller ikke. Dette er den eneste godkjente testen for deg som trenger en bekreftelse på et negativt testresultat i forbindelse med jobb, studie eller reise.
De fleste flyselskaper krever attest på negativ PCR test tatt innen 24-72 timer før avgang.

Fit-to-Fly

Medbring pass på din time, dersom det kreves at passnummeret ditt står oppført på din reiseattest.

Symptomer

Viktig informasjon: Pasienter med pågående symptomer eller som kan være smittet skal ikke komme til klinikken. Hvis du har symptomer og har spørsmål, kan du få en time over video.

Symptomer på korona

Man kan oppleve ulike symptomer og sykdomsforløp når man er smittet av koronaviruset. Symptomene kan blant annet bestå av:

• Enkelte får pustevansker og/eller lungebetennelse
  • Feber
  • Muskelsmerter