Coronavirus: Klinikkene våre er åpne som vanlig, men alle pasienter skal bruke munnbind ved konsultasjon. Ved ønske om koronatest, plager fra luftveiene eller mistanke om smitte les her før booking
  • no
  • en
  • no
  • en

Time på dagen | Koronatest Oslo og Sandvika

Vi har kort ventetid og lange åpningstider.

Vi tilbyr flere forskjellige koronatester, både for deg med og uten symptomer.

1: Hurtigtest 995,-

• Svar i løpet av 60min
    • + 200,- for fit-to-travel / fit-to-work attest

2: Prøve (PCR) 995,-

• Svar i løpet av 1-2 arbeidsdager
    • + 200,- for fit-to-fly attest

3: Antistofftest 595,-

• Blodprøve for å teste om du har hatt koronaviruset og har utviklet antistoffer

Bestill time for å ta test

Les mer under om hvor vi tilbyr de ulike testene, hvor du kan ta test hvis du har symptomer, og hvor lang tid det tar det før du får svar.

Koronatest for deg med og uten symptomer

Dr.Dropin Testklinikker

Vi har testklinikker i Barcode, Carl Berner, Nationaltheateret, Bøler , Nydalen og Lambertseter. Her kan du gå selv om du er i karantene og har symptomer. Her tilbyr vi tester, men ingen undersøkelser. Har du pågående symptomer og ønsker legeundersøkelse, booker du time i Luftveisklinikken på Frogner.

På testklinikker tilbyr vi:

Test (PCR) 995,-

• Svar i løpet av 1 til 2 virkedager (helg er ikke virkedag)
    • + 200,- nok for Fit-to-fly attest (elektronisk)

Hurtigtest 995,-

Dr.Dropin Legeklinikker

Vi utfører tester på alle våre ordinære klinikker i Oslo og Sandvika. Her kan man IKKE gå om man har symptomer. Har du pågående symptomer og ønsker legeundersøkelse, booker du time i Luftveisklinikken på Frogner.

På legeklinikkene tilbyr vi:

Test (PCR) med undersøkelse 995,-

• Svar i løpet av 1 til 2 virkedager (helg er ikke virkedag)
    • + 200,- nok for Fit-to-fly attest (elektronisk)

Hurtigtest 995,-

Antistoff test 595,-

Dr.Dropin Feberpoliklinikk / luftveisklinikk

Har du symptomer på Covid-19 og ønsker undersøkelse, så kan du booke time på Dr. Dropin Feberpoliklinikk / luftveisklinikk på Frogner. Her tilbyr vi alle de samme testene som på de øvrige legeklinikkene til Dr.Dropin.

Oslo lufthavn Gardermoen

På Oslo lufthavn Gardermoen tilbyr vi hurtigtest med Fit-to-fly. Her kommer man typisk 4 timer før avgang og tar testen på flyplassen på vår Dr.Dropin testklinikk. Her får du fysisk kopi av attesten.

Klinikken er lokalisert bak skrankene for bagasjelevering i innsjekkingsområdet. Du finner klinikken ved å gå inn flyplassens hovedinngang for Avreise, og opp rulletrappen til innsjekkingsområdet.

Husk at ikke alle land godtar hurtigtesten, dette må du selv sjekke før du reiser.

• Hurtigtest 995,-
      • Attest på under 60 min, sendt som passordbeskyttet e-post.

Testklinikken på Oslo lufthavn er også en tjeneste for deg som bor i nærliggende områder til flyplassen, som Jessheim og Eidsvoll. Ønsker du ta en test for å for å forsikre deg om at du ikke har viruset, eller trenger en fit-to-fly attest for en reise du skal ut på kan du benytte vår testklinikk på Oslo lufthavn.

Viktig informasjon: Dersom du har pågående symptomer på COVID-19 skal du ikke besøke flyplassen. Benytt da heller gjerne en av våre testklinikker i Oslo.

• Test (PCR) 995,-
    • + 200,- nok for Fit-to-fly attest

Positive testresultater

Ved positive prøvesvar vil man som pasient bli oppringt. Vi tilbyr gratis PCR for å bekrefte positive prøvesvar. Dette kun i Dr.Dropins testklinikker. Som pasient vil man få beskjed om å gå i isolasjon frem til prøvesvar er bekreftet og Smittesporing i kommunen overtar.

Fit-to-fly attest

På alle klinikker kan du ta test og be om attest (995kr + ett tillegg på 200kr). Vi skriver kun ut attest basert på test tatt en Dr.Dropin klinikk, hvor vi kan logge inn og verifisere prøvesvaret hos Furst.

På legeklinikker og testklinikker vil prøvesvaret sendes ut elektronisk på Helsenorge.no eller Furstpasient.no. Attesten opprettes omtrent samtidig og du mottar email når denne er klar. Det er derfor ikke nødvendig å ringe til oss mens du venter på attesten din. Dersom du har behov for en fysisk attest kan du plukke den opp på Dr.Dropin Nasjonal hver dag 08.00-11.00, 14.00-17.00 og 20.00-23.00.

Attesten er skrevet på engelsk og er datert med navn, dato og tidspunkt for når testen ble tatt, samt hvilken type test som er tatt.

PCR Test

Dette er den sikreste testen for å bekrefte om du har COVID-19 eller ikke. Dette er den eneste godkjente testen for deg som trenger en bekreftelse på et negativt testresultat i forbindelse med jobb, studie eller reise. Test resultater vil være tilgjengelig innen 1-2 dager.
De fleste flyselskaper krever attest på negativ PCR test tatt innen 24-72 timer før avgang.

Antistoff test

Dersom du mistenker at du har har hatt koronavirus for mer enn to uker siden, er frisk og symptomfri nå, kan du komme til våre klinikker for en blodprøve der vi sjekker om du har utviklet antistoffer mot viruset. Vi har både hurtigtest og test som sendes inn til laboratoriet.

Symptomer

Viktig informasjon: Pasienter med pågående symptomer eller som kan være smittet skal kontakte oss på video eller booke time ved Luftveisklinikken på Frogner eller ved en av våre testklinikker i Oslo.

Symptomer på korona

Man kan oppleve ulike symptomer og sykdomsforløp når man er smittet av koronaviruset. Symptomene kan blant annet bestå av:

• Enkelte får pustevansker og/eller lungebetennelse
  • Feber
  • Muskelsmerter