Coronavirus: Klinikkene våre er åpne som vanlig, men alle pasienter skal bruke munnbind ved konsultasjon. Ved ønske om koronatest, plager fra luftveiene eller mistanke om smitte les her før booking
  • no
  • en
  • no
  • en

Time på dagen | Koronatest Bergen

Vi har kort ventetid og lange åpningstider.

Vi tilbyr flere forskjellige koronatester, men kun for personer uten symptomer på Korona. Vi tar heller ikke imot personer som er i karantene.

1: Antigen/hurtigtest 995,-

• Svar i løpet av 5 timer.
    • + 200,- for fit-to-travel / fit-to-work attest

2: Prøve (PCR) 995,-

• Svar i løpet av 2-3 arbeidsdager. Med arbeidsdager mener vi mandag til fredag, og helg regnes ikke som arbeidsdag.
    • + 200,- for fit-to-fly attest

3: Antistofftest 595,-

• Blodprøve for å teste om du har hatt koronaviruset og har utviklet antistoffer

Bestill time for å ta test

Dr.Dropin Torgallmenningen

Har du ikke symptomer på korona og ikke i karantene, men ønsker å ta en test, kan du booke time til Dr.Dropin Torgallmenningen

Testresultater

Testresultatene finner du på furstpasient.no

• Med antigen/hurtigtest får du svar i løpet av 5 timer, per telefon uansett prøvesvar (uten attest).
    • Bestiller du attest, vil du motta denne per e-post i løpet av 5 timer.
    • Med PCR får du svar i løpet av 2-3 arbeidsdager. Med arbeidsdager mener vi mandag til fredag. Lørdag og søndag er ikke en arbeidsdag.

Positive testresultater

Ved positive prøvesvar vil man som pasient bli oppringt. Vi tilbyr gratis PCR for å bekrefte positive prøvesvar. Som pasient vil man få beskjed om å gå i isolasjon frem til prøvesvar er bekreftet og Smittesporing i kommunen overtar.

Fit-to-fly attest

På alle klinikker kan du ta test og be om attest (995kr + ett tillegg på 200kr). Vi skriver kun ut attest basert på test tatt i en Dr.Dropin klinikk, hvor vi kan logge inn og verifisere prøvesvaret hos Furst.

Prøvesvaret sendes ut elektronisk på Helsenorge.no eller Furstpasient.no. Attesten opprettes omtrent samtidig og du mottar email når denne er klar. Det er derfor ikke nødvendig å ringe til oss mens du venter på attesten din.

Attesten er skrevet på engelsk og er datert med navn, dato og tidspunkt for når testen ble tatt, samt hvilken type test som er tatt.

PCR Test

Dette er den sikreste testen for å bekrefte om du har COVID-19 eller ikke. Dette er den eneste godkjente testen for deg som trenger en bekreftelse på et negativt testresultat i forbindelse med jobb, studie eller reise. Test resultater vil være tilgjengelig innen 2-3 dager.
De fleste flyselskaper krever attest på negativ PCR test tatt innen 24-72 timer før avgang.

Antistoff test

Dersom du mistenker at du har har hatt koronavirus for mer enn to uker siden og er symptomfri nå, kan du komme til våre klinikker for en blodprøve der vi sjekker om du har utviklet antistoffer mot viruset. Vi har både hurtigtest og test som sendes inn til laboratoriet.

Symptomer

Viktig informasjon: Pasienter med pågående symptomer eller som kan være smittet skal kontakte oss på video eller booke time ved Luftveisklinikken på Frogner eller ved en av våre testklinikker i Oslo.

Symptomer på korona

Man kan oppleve ulike symptomer og sykdomsforløp når man er smittet av koronaviruset. Symptomene kan blant annet bestå av:

• Enkelte får pustevansker og/eller lungebetennelse
  • Feber
  • Muskelsmerter