Time på dagen | Koronatest Bergen

Dr.Dropin tilbyr flere forskjellige koronatester. Det er viktig å presisere at man er selv ansvarlig for valg av type test, og man skal selv informere personalet om hvilken type test som skal utføres ved starten av timen. Dr.Dropin står ikke ansvarlig for hvilken type test som utføres.

• I Bergen kan du ikke ta test hvis du har symptomer eller er i karantene.
    • Book en time per person som skal ta test.
    • Vi har stor pågang på telefon pga. spørsmål om koronatesting. Takk for at du leser informasjon på nettsiden før du kontakter oss.

Bestill koronatest

Tre forskjellige tester i Bergen

1: Antigen/hurtigtest 695,-

• Få svar ila. 3 timer.
    • + 200,- for fit-to-travel / fit-to-work attest

2: PCR 995,-

• Få svar i løpet av 1-3 virkedager. NB: Når det gjelder PCR tester tatt etter klokken 15.00 på fredager, kan vi ikke garantere at prøvesvar er klart før tidligst tirsdag. Dette gjelder også helligdager.
    • + 200,- for fit-to-fly attest
    • Denne prøven analyseres hos Fürst Laboratorium.
      Fürst Medisinsk Laboratorium er akkreditert i henhold til NS-EN ISO 15189
    • Vær oppmerksom på at laboratoriet ikke lenger analyserer prøver i helgene.

3: EKSPRESS RT PCR NOK 2500,- (inkl. attest)

• Tilbys på Testklinikk Torgallmeningen.
    • Motta svar innen tre timer.
    • Du mottar attest på e-post ved negativt prøvesvar. Attest kan også hentes på vår klinikk på Oslo Lufthavn uten forhåndsbooking.
    • Vær tidlig ute for å sikre at du rekker flyreisen. Dr.Dropin står ikke ansvarlig for erstatning av flyreiser eller andre utgifter i forbindelse med reise.
    • Denne testen analyseres på stedet og blir ikke sendt til Fürst Laboratorium. Den er derfor ikke akkreditert i henhold til NS-EN ISO 15189.

4: Blodprøve: for å teste om du har hatt koronaviruset og har utviklet antistoffer 595,-.

• Påløper 400,- dersom det ikke foreligger tidligere indikasjon på koronaviruset.

Book koronatest

Prøvesvar

Prøvesvaret sendes ut elektronisk på Helsenorge.no eller Furstpasient.no.

Positive testresultater

Ved positive prøvesvar vil man som pasient bli oppringt. Vi tilbyr gratis PCR for å bekrefte positive prøvesvar. Dette kun i Dr.Dropins testklinikker. Som pasient vil man få beskjed om å gå i isolasjon frem til prøvesvar er bekreftet og Smittesporing i kommunen overtar.

Fit-to-fly attest

På alle klinikker kan du ta test og be om attest (995kr + ett tillegg på 200kr). Vi skriver kun ut attest basert på test tatt en Dr.Dropin klinikk, hvor vi kan logge inn og verifisere prøvesvaret hos Furst.

Prøvesvaret sendes ut elektronisk på Helsenorge.no eller Furstpasient.no. Attesten opprettes omtrent samtidig og du mottar email når denne er klar. Det er derfor ikke nødvendig å ringe til oss mens du venter på attesten din.

Attesten er skrevet på engelsk og er datert med navn, dato og tidspunkt for når testen ble tatt, samt hvilken type test som er tatt.

NB: Medbring pass på din time, dersom det kreves at passnummeret ditt står oppført på din reiseattest.

PCR Test

Dette er den sikreste testen for å bekrefte om du har COVID-19 eller ikke. Dette er ofte den eneste godkjente testen for deg som trenger en bekreftelse på et negativt testresultat i forbindelse med jobb, studie eller reise.

Symptomer

Viktig informasjon: Pasienter med pågående symptomer eller som er i karantene kan ikke ta koronatest i Dr.Dropin sin allmennlegeklinikk i Bergen.

Symptomer på korona

Man kan oppleve ulike symptomer og sykdomsforløp når man er smittet av koronaviruset. Symptomene kan blant annet bestå av:

• Enkelte får pustevansker og/eller lungebetennelse
  • Feber
  • Muskelsmerter