Korona: Har du pågående symptomer og ønsker legeundersøkelse, booker du time i Luftveisklinikken på Frogner. Les mer
  • no
  • en
  • no
  • en

Koronatest | COVID-19 test

Dr.Dropin tilbyr flere forskjellige koronatester. Det er viktig å presisere at man er selv ansvarlig for valg av type test, og man skal selv informere personalet om hvilken type test som skal utføres ved starten av timen. Dr.Dropin står ikke ansvarlig for hvilken type test som utføres.

• Book en time per person som skal ta test.
    • Har du symptomer eller er i karantene må du booke koronatest i en testklinikk (kun i Oslo). Det står «testklinikk» i klinikknavnet.
    • Vi har stor pågang på telefon pga. spørsmål om koronatesting. Takk for at du leser informasjonen på nettsiden før du kontakter oss.

Antigentest | PCR-test

Vi tilbyr hurtigtest/antigentest, PCR-test og antistofftest i alle byer, utenom Stavanger.

Det er egne tidsrammer for når man får testresultatene i de ulike byene. Vennligst les mer om hvilke koronatester Dr.Dropin tilbyr i din by i linkene under.

Koronatest Oslo, Asker og Sandvika

Koronatest Trondheim

Koronatest Bergen

Symptomer eller i karantene?

Det er kun i Oslo du kan ta koronatest om du har kororonasymptomer eller er i karantene.

• Har du koronasymptomer eller er i karantene, må du ta koronatest i en av våre testklinikker.
    • Er du frisk kan du ta test i alle våre legeklinkker i Oslo, Asker, Bærum, Bergen og Trondheim.
    • Har du symptomer og/eller er i karantene, og ønsker legeundersøkelse, kan du komme til Luftveisklinikken på Frogner.

Testresultater

Testresultatene finner du på furstpasient.no eller Helsenorge.no.

Fit-to-fly attest

På alle klinikker kan du ta test og be om attest (995kr + ett tillegg på 200kr). Vi skriver kun ut attest basert på test tatt en Dr.Dropin klinikk, hvor vi kan logge inn og verifisere prøvesvaret hos Furst.

På legeklinikker og testklinikker vil prøvesvaret sendes ut elektronisk på Helsenorge.no eller Furstpasient.no. Attesten opprettes omtrent samtidig og du mottar email når denne er klar. Det er derfor ikke nødvendig å ringe til oss mens du venter på attesten din.

Attesten vil bli sendt til deg elektronisk på mail. Dette gjelder alle klinikker uten om på testklinikken på Oslo lufthavn Gardermoen. Her får du en fysisk kopi.

Dersom du har behov for en fysisk attest kan vi ordne dette. Du må booke time på forhånd for henting. I e-posten du mottar med Fit-to-fly-attesten, vil du også få en link. Det er denne linken du bruker for å booke tidspunkt for henting. Henting foregår på Dr.Dropin testklinikk på Nationaltheatret.

Attesten er skrevet på engelsk og er datert med navn, dato og tidspunkt for når testen ble tatt, samt hvilken type test som er tatt.

NB: Medbring pass på din time, dersom det kreves at passnummeret ditt står oppført på din reiseattest.

Oslo lufthavn Gardermoen

Vi tilbyr antigen/hurtigtest, PCR og EXPRESS PCR med Fit-to-fly attest på Oslo lufthavn Gardermoen.

Les mer om testklinikken på Oslo lufthavn Gardermoen

Dr.Dropin Kulturstasjon

På vegne av det offentlige tilbyr Dr.Dropin gratis hurtigtester i Oslo for deg som skal på større arrangementer som konserter, teater, fotballkamper, festivaler, og kystcruise innenlands. På Dr.Dropin sine kulturstasjoner kan du komme å teste deg gratis og få 24 timer grønt koronasertifikat.

Les mer om Dr.Dropin Kulturstasjon her

Symptomer

Viktig informasjon: Pasienter med pågående symptomer eller som kan være smittet skal kontakte oss på video eller booke time ved Luftveisklinikken på Frogner eller ved en av våre testklinikker i Oslo.

Symptomer på korona

Man kan oppleve ulike symptomer og sykdomsforløp når man er smittet av koronaviruset. Symptomene kan blant annet bestå av:

• Enkelte får pustevansker og/eller lungebetennelse
  • Feber
  • Muskelsmerter
  • Redusert lukte- eller smakssans
  • Sår hals
  • Tretthet/utmattelse
  • Tung pust
  • Tørrhoste

Dr.Dropin har klinikker i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger

Alle legetjenester