Coronavirus: Klinikkene våre er åpne som vanlig, men alle pasienter skal bruke munnbind ved konsultasjon. Ved ønske om koronatest, plager fra luftveiene eller mistanke om smitte les her før booking
  • no
  • en
  • no
  • en

Få time på dagen | Covid-19 | Koronatest

Vi har kort ventetid og lange åpningstider.

Vi tilbyr flere forskjellige koronatester, både for deg med og uten symptomer.

1: Hurtigtest 995,-

• Oslo, Sandvika og på Oslo lufthavn
    • Få svar på dagen
    • + 200,- for fit-to-travel / fit-to-work attest

2: Test (PCR) 995,-

• Oslo, Sandvika, Oslo lufthavn og Trondheim
    • Få svar i løpet av 1-2 virkedager
    • + 200,- for fit-to-fly attest

3: Blodprøve for å teste om du har hatt koronaviruset og har utviklet antistoffer 595,-

• Oslo, Asker, Sandvika, Trondheim og Bergen.

Bestill koronatest

Les mer under om hva som tilbys i din by.

Koronatest Oslo og Sandvika

Koronatest Trondheim

Vi tilbyr dessverre ikke Koronatest i Bergen og Stavanger akkurat nå. Men det kommer i løpet av kort tid. Vi oppdaterer siden forløpende.

Time på dagen og raskt svar

Dr.Dropin tilbyr koronatest både i egne testklinikker og i ordinære Dr.Dropin legeklinikker.

• Har du koronasymptomer eller er i karantene, må du ta koronatest i en av våre testklinikker.
    • Har du ikke symptomer på korona og ikke i karantene, men ønsker å ta en test, kan du gjøre det både i en testklinikk eller i en ordinær legeklinikk.
    • Har du symptomer, er i karantene og ønsker legeundersøkelse, kan du komme til Luftveisklinikken på Frogner i Oslo.

Testresultater

Testresultatene finner du på helsenorge.no

• Med hurtigtest får du svar i løpet av 60 minutter.
    • Med PCR får du svar i løpet av 1-2 arbeidsdager.

Positive testresultater

Ved positive prøvesvar vil man som pasient bli oppringt. Vi tilbyr gratis PCR for å bekrefte positive prøvesvar. Som "positiv" må du ta denne testen i en av Dr.Dropin sine testklinikker.

Som pasient vil man få beskjed om å gå i isolasjon frem til prøvesvar er bekreftet og Smittesporing i kommunen overtar.

Fit-to-fly attest

På alle klinikker kan du ta test og be om attest (995kr + ett tillegg på 200kr). Vi skriver kun ut attest basert på test tatt en Dr.Dropin klinikk, hvor vi kan logge inn og verifisere prøvesvaret hos Furst.

På legeklinikker og testklinikker vil prøvesvaret sendes ut elektronisk på Helsenorge.no eller Furstpasient.no. Attesten opprettes omtrent samtidig og du mottar email når denne er klar. Det er derfor ikke nødvendig å ringe til oss mens du venter på attesten din.

Attesten vil bli sendt til deg elektronisk på mail. Dette gjelder alle klinikker uten om på testklinikken på Oslo lufthavn Gardermoen. Her får du en fysisk kopi.

Dersom du har behov for en fysisk attest kan du plukke den opp på Dr.Dropin Nasjonal hver dag 08.00-11.00, 14.00-17.00 og 20.00-23.00.

Attesten er skrevet på engelsk og er datert med navn, dato og tidspunkt for når testen ble tatt, samt hvilken type test som er tatt.

Hurtigtest på Oslo lufthavn Gardermoen

På Oslo lufthavn Gardermoen tilbyr vi hurtigtest med Fit-to-fly attest. Her kommer man typisk 4 timer før avgang og tar testen på flyplassen på vår Dr.Dropin testklinikk. Her får du fysisk kopi av attesten, på engelsk.

• Hurtigtest med attest 1195,-

Klinikken er lokalisert bak skrankene for bagasjelevering i innsjekkingsområdet. Du finner klinikken ved å gå inn flyplassens hovedinngang for Avreise, og opp rulletrappen til innsjekkingsområdet.

Husk at ikke alle land godtar hurtigtesten, dette må du selv sjekke før du reiser.

Les mer om testklinikken på Oslo lufthavn Gardermoen

Symptomer

Viktig informasjon: Pasienter med pågående symptomer eller som kan være smittet skal kontakte oss på video eller booke time ved Luftveisklinikken på Frogner eller ved en av våre testklinikker i Oslo.

Symptomer på korona

Man kan oppleve ulike symptomer og sykdomsforløp når man er smittet av koronaviruset. Symptomene kan blant annet bestå av:

• Enkelte får pustevansker og/eller lungebetennelse
  • Feber
  • Muskelsmerter