• no
  • no
  • en

Koronatest: Ta koronatest hos Dr.Dropin

Vi har to tester. En for deg som har symptomer og en for deg som lurer på om du tidligere har hatt koronaviruset eller trenger erklæring til reise utenlands. For å sikre godt smittevern er det viktig at du velger alternativet som gjelder deg.

Legetime hos Dr.Dropin koster alltid 595,-

Testen for deg som har symptomer

Mer informasjon om testen

Dersom du har en pågående luftveisinfeksjon kan du booke time på vår Luftveisklinikk i Niels Juels gate på Frogner i Oslo, der kan vi ta direkte virusprøve fra nesen (PCR). Om du ikke bor i Oslo-området kan vi gi råd om testing og vurdering på video.

Dette gjør du

• Book time på knappen under på klinikken på Frogner
  • Vi tar virusprøve fra nesen. Legetimen koster alltid 595,-
  • Du får svar i løpet av noen dager

Book time på luftsveiklinikk på Frogner

Viktig informasjon: Når du kommer inn i lokalet skal du først sprite hendene grundig, deretter ta på deg munnbind og til slutt hansker. Vent til legen tar deg inn.

Testen for deg som lurer på om du har hatt koronaviruset eller trenger test til reise utenlands

Mer informasjon om testen

Dersom du mistenker at du har har hatt koronavirus for mer enn to uker siden, er frisk og symptomfri nå, kan du komme til våre klinikker for en blodprøve der vi sjekker om du har utviklet antistoffer mot viruset. Vi har både hurtigtest og test som sendes inn til laboratoriet.

Dersom du trenger test og evt bekreftelse på negativ prøve fra luftveiene (PCR) i forbindelse med reise til utlandet kan vi ta det på alle våre klinikker, imidlertid tilkommer det da et gebyr på 400,- i tillegg til konsultasjonsprisen 595,-.

Dette gjør du

• Book en time med knappen under (alle klinikker bortsett fra Luftveisinfeksjonsklinikken på Frogner i Oslo)
  • Vi tar en blodprøve. Legetime hos Dr.Dropin koster alltid 595,-
  • Trenger du prøve fra luftveiene ifm erklæring reise utenlands tilkommer gebyr 400,-
  • Du får svar i løpet av noe dager
Book time på en av våre klinikker

Viktig informasjon: Pasienter som har pågående symptomer fra luftveiene eller tror de nylig er smittet av viruset skal kontakte oss på video eller booke time ved vår luftveisklinikk på Frogner i Niels Juels gate 27, Oslo.

Symptomer på korona

Man kan oppleve ulike symptomer og sykdomsforløp når man er smittet av Koronaviruset. Noen av symptomene kan blant annet være:

• Feber
  • Muskelsmerter
  • Sår hals
  • Tretthet/utmattelse
  • Tung pust
  • Tørrhoste
  • Enkelte får pustevansker og/eller lungebetennelse

Dr.Dropin har klinikker i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger