Korona: Har du pågående symptomer og ønsker legeundersøkelse, booker du time i Luftveisklinikken på Frogner. Les mer
  • no
  • en
  • no
  • en

Koronatest | COVID-19 test

Dr.Dropin tilbyr forskjellige koronatester. Det er viktig å presisere at man er selv ansvarlig for valg av type test, og man skal informere personalet om hvilken type test som skal utføres ved starten av timen. Dr.Dropin står ikke ansvarlig for hvilken type test som utføres.

• Book én time per person som skal ta test.
    • Har du symptomer eller er i karantene må du booke koronatest på en av våre testklinikker. F.eks "testklinikk Frogner" eller "testklinikk Lambertseter".
    • Det er mange som tar kontakt vedrørende korona-testing. Takk for at du leser informasjonen på nettsiden før du ringer.

Hurtigtest | RT PCR-test

Vi tilbyr hurtigtest/antigentest, RT PCR-test og antistoff-test.

Tidspunkt for når man mottar testresultatet varierer i de ulike byene. Vennligst les mer om hvilke koronatester Dr.Dropin tilbyr i din by i linkene under.

Koronatest Oslo, Asker og Sandvika

Koronatest Trondheim

Koronatest Bergen

Symptomer eller i karantene?

Du kan kun ta koronatest om du har kororonasymptomer eller er i karantene i Oslo.

• Har du koronasymptomer eller er i karantene, må du ta koronatest i en av våre testklinikker.
    • Er du frisk kan du ta test i alle våre legeklinkker i Oslo, Asker, Bærum, Bergen og Trondheim.
    • Har du symptomer og/eller er i karantene, og ønsker legeundersøkelse, kan du komme til Luftveisklinikken på Frogner.

Testresultater

Testresultatene finner du på furstpasient.no eller Helsenorge.no.

Fit-to-fly attest

På alle klinikker kan du ta test og be om attest (995kr + ett tillegg på 200kr). Vi skriver kun ut attest basert på test tatt i en Dr.Dropin klinikk.

På legeklinikker og testklinikker vil prøvesvaret sendes ut elektronisk på Helsenorge.no eller Furstpasient.no. Du mottar en e-post når denne er klar. Det er derfor ikke nødvendig å ringe til oss mens du venter på attesten din.

Dersom du har behov for en fysisk attest kan dette hentes på vår testklinikk på Frogner i åpningstidene. Book time gjennom linken som ligger i e-posten du mottar med Fit-to-fly-attesten. Det er denne linken du bruker for å booke tidspunkt for henting.

Attesten er skrevet på engelsk og er datert med navn, dato og tidspunkt for når testen ble tatt, samt hvilken type test som er utført.

NB: Medbring pass på din time, dersom det kreves at passnummeret ditt står oppført på din reiseattesten.

Oslo lufthavn Gardermoen

Vi tilbyr antigen/hurtigtest, RT PCR og EXPRESS PCR med Fit-to-fly attest på Oslo lufthavn Gardermoen.

Les mer om testklinikken på Oslo lufthavn Gardermoen

Symptomer

Viktig informasjon: Pasienter med pågående symptomer eller som kan være smittet skal booke time ved en av våre testklinikker i Oslo eller på Luftveisklinikken på Frogner.

Symptomer på korona

Man kan oppleve ulike symptomer og sykdomsforløp når man er smittet av koronaviruset. Vanlige symptomer:

• Enkelte får pustevansker og/eller lungebetennelse
  • Feber
  • Muskelsmerter