Trygghet gjennom hele graviditeten

• Forebygging og behandling av gravidplager
  • Behandlere med spesialistkompetanse
  • Behandlingsrom tilpasset for å ha med små barn

Har du spørsmål? Ring 24 07 77 01 og tast 3.

Hos oss er du ikke pasient, men menneske

For oss er det viktig at du føler deg sett og hørt. Du trenger ikke å oppfylle diagnosekriterier for å komme til oss. Vi tilbyr behandling, oppfølging og veiledning for deg som vil ta vare på kroppen din, uansett utgangspunkt.

Ingen plager er for små så lenge det er plager for deg.

Les mer om hva vi kan hjelpe deg med her

Tilpasset trening for gravide og nybakte mødre

Fysisk aktivitet er viktig i svangerskapet. HelseNorge anbefaler at alle gravide holder seg i fysisk aktivitet da det har positiv innvirkning på helsen til mor og til barn. Men alle svangerskap er forskjellige. Dr.Dropin Fysikalske har erfarne fysioterapeuter som kan veilede, sette opp treningsprogram og følge deg opp i og etter svangerskapet. Vi skal sørge for at du føler seg trygg og sett i en flott men sårbar tid i livet.

Bekkenproblematikk

Det er vanlig å ha smerter i bekkenet under og etter graviditet. Det betyr ikke at smertene skal avfeies eller at en ikke skal tar smertene på alvor. 62% av alle gravide blir sykemeldt grunnet plager knyttet til graviditet, og bekkenleddsmerter er en de hyppisgte årsakene. Våre terapauter kan bistå med å løsne opp i muskelatur for umiddelbar smertelindring, bistå med treningsprogram og tilrettelegging for rehabilitering og forebygging av smerter før og etter fødsel.

Spedbarn og foreldre

Etter fødsel er kvinner utsatt for slitasjeskader i muskel og skjelett. Men med riktig oppfølging, veiledning og ikke minst trening kan nybakte foreldre forebygge og forhindre varige skader. Våre fysioterapeuter har lang erfaring med øvelser og bæreteknikker til å behandle og forebygge slitasjeskader. I tillegg sitter våre fysioterapeuter med særskilt kompetanse på spedbarns motorikk (0 - 12 måneder) og deres utviklingssteg. Ved å benytte seg av vår kompetanse vil vi kunne kartlegge barnets utvikling og evt iverksette tiltak dersom barnet ikke utvikler seg som normalt. Vi kan også tilby behandlingråd ift kolikk, søvnvansker og favorittstilling.

Vår fysioterapeut Therese hjelper deg gjennom svangerskapet

Ergonomi - bærestillinger. For barnets utvikling, fremme mageleie, forhindre magevondt, redusere stress for foreldre og barn. Senebetennelser for fordelre. i håndledd, skulder og albue. Ryggsmerter ved mye bæring - bæreteknikker.
Utvikling - Normalutvikling og avvikt hos barn. Avekker aviik, som fotfeilstillinger, favorittside (Tourticollis), Motorisk utvikling og veiledning for å
nå sin motoriske milepel.
Magesmerter og kolikk - Veiledning og tiltak og bærestillinger, liggestilling.
Uro hos barnet. Hvordan roe ned overstimulerte barn.

Bli kjent med Therese

Bekkenleddsmerter under graviditet

Omtrent en av fem gravide får bekkenleddsmerter i Norge hvert år. Smertene kan komme både tidlig og sent i svangerskapet. De er ofte lokalisert til de to bekkenleddene på baksiden av bekkenet, men kan også være foran ved symfysen (skambeinet). Smerten kan stråle til sete og bakside av lår. Gå, sitte og stå over tid, stillingsendring, framoverbøying og løfting er ofte smertefullt.

Les mer om bekkenleddsmerter her.

Vi tar kvinnehelse på alvor

I Dr.Dropin er vi opptatt av at man blir tatt på alvor som kvinne, og problematikkene kvinner ofte opplever. Om du vil lese mer om flere viktige temaer innen kvinnehelse, les gjerne videre her:

Abort
Bakteriell Vaginose
Brystkreft
Celleprøve
Gynekologi
Eggelederundersøkelse
Fertilitetssjekk
HPV-vaksine
Prevensjon
Ultralyd
Kjønnssykdommer

En langsiktig investering i din egen helse

Grundig undersøkelse og vurdering

Våre fysioterapeuter og kiropraktorer arbeider grundig med å kartlegge og forstå årsaken til plagene dine.

Behandlingseffekt som varer

Vår fokus er alltid på at behandlingen skal gi deg langvarig effekt. Når du velger behandling hos oss betaler du ikke for kortvarig lindring, du investerer i din egen helse.

Tett oppfølging

Vi lager en plan for oppfølging og er med deg «hele veien» hvis du har behov for det. Samtidig sørger vi for at det er enkelt for deg å komme i kontakt med din behandler.

Bli bedre kjent med behandlerne våre

Hos oss møter du dyktige og engasjerte behandlere. Vi har solid kompetanse, klinisk erfaring og norsk autorisasjon, slik at du kan stole på at du får den hjelpen du trenger. Du trenger ingen henvisning for å bestille time hos oss.

Vi vet at kjemi er viktig - møt behandlerne våre!

Hos oss kan du bruke din helseforsikring

Vi har avtale med alle de største forsikringsselskapene, slik at du kan bruke behandlingsforsikringen din hos oss.

Les mer om hvordan du bruker din forsikring

Nysgjerrig? Last ned appen vår for å komme i gang

• Download on the App Store
  • Get it on Google Play