Vi har god kompetanse på fot- og ankelplager

Fotens funksjon har mye å si for belastningen av leddene videre oppover i kroppen. Vi hjelper deg med å finne årsaken til plagene dine, redusere smerte og bedre funksjon. I tilfeller hvor et tilpasset såleinnlegg vil bidra til å gi deg den støtten du trenger, så tilbyr vi også dette.

Enten du trenger å få problemet undersøkt for første gang, eller allerede har bestemt deg for å kjøpe såler er det neste steget enkelt. Trykk på "se ledige timer" og bestill en time hos en av våre eksperter.

Har du spørsmål? Ring 24 07 77 05.

Se ledige timer

Hva er spesialtilpassede såler?

Spesialtilpassede innleggssåler er skoinnlegg formet for å passe perfekt til din fot. Disse innleggssålene brukes vanligvis for å forbedre komfort, redusere smertetilstander og forbedre fotens funksjon.

For å lage spesialtilpassede innleggssåler bruker våre terapeuter avansert teknologi som 3D-skanning for å få en nøyaktig avbildning av fotens form og struktur. Dette kombineres med terapeutens kliniske vurdering av problemstillingen, for å lage det riktige såledesignet. Deretter lages innleggssålene gjennom en kombinasjon av håndarbeid og datamaskinstyrte maskiner for å sikre en god passform og optimal støtte.

Hva kan vi behandle?

Våre terapeuter kan undersøke og behandle, eller være et ledd i behandlingen av de fleste plager knyttet til muskler, sener, ledd og skjelett i ben og føtter. Overordnet jobber vi mye med personer med stående arbeid, mosjonister (spesielt løpere) og personer med fot- og ankelsmerter. Her er noen av de vanligste plagene vi behandler.

Fot- og ankelplager:

Metatarsialgi | Plantar fascitt | Hallux valgus | Artrose | Morton's neurom | Hælspore | Akillessmerter | Haglunds hæl | Severs sykdom

Kne- og leggplager:

Kneartrose | Beinhinnebetennelse (MTSS) | Feilstillinger i kneet

Fotrelaterte plager i hofte og rygg:

Noen type rygg og hofteplager kan ha stor sammenheng med fotens fuknsjon. I tilfeller der dette er tydelig kan såletilpasning være et godt alternativ.

Pris og betalingsmuligheter

Bestiller du time i klinikk betaler du 695,- for selve fotanalysen.

Om du bestiller spesialtilpassede såler betaler du 2800,- ekstra og den totale kostnaden blir 3 495,-.

Denne prisen inkluderer også en egen utleveringstime der vi tester sålene og gjør eventuelle etterjusteringer. I forbindelse med timene vil du også få gode råd om andre tiltak, og tilbud om oppfølging ved behov.

Det er også muligheter for delbetaling ved behov. Si ifra til behandleren din om at du ønsker dette.

Se ledige timer

Dette sier kundene om spesialtilpassede såler

Lurer du på hvordan prosessen for å få spesialtilpassede såler er? Se videoen om Tina som viser hele veien fra undersøkelsen, til ferdige utformede såler.

Ønsker du å høre mer om hva andre synes om tjenesten? Kundesitatene under er hentet gjennom anonymiserte skjemaer og det er gitt samtykke til å dele disse ovenfor andre kunder.

Tina får innleggssåler

«Jeg synes hele prosessen har vært veldig fin! Veldig god oppfølging og jeg får svar på at jeg lurer på.»

«Veldig positiv opplevelse og proff behandling hos Ida»

«Det var kort tid fra første konsultasjon til jeg fikk sålene. Kiropraktor Kristoffer Sandhaugen er utrolig dyktig, hyggelig og serviceinnstilt. Jeg har hatt store smerter under føttene samt i knær og hofter. De nye sålene med oppbygging og trykkavlastning på de riktige stedene har vært med på å reduserer disse smertene betraktelig. Det blir helt klart bestilt såler til vinterstøvlene også.»

«Kjempe bra såler! Har hatt såler hele veien, derfor jeg ikke har problemer med knær og føtter nå, men har hatt det. Bestilt flere grunnet fornøyd!»

«Sålene var ekstrem gode! Hjalp meg med engang med smertene under foten. Eneste var at de var litt tykke, men ellers veldig fine»

«Fantastisk oppfølging og undersøkelse fra start til finnish! Veldig fornøyd med produktet og jeg har langt mindre smerter i føttene etter jeg startet å bruke sålene.»

Ønsker du en time til undersøkelse av en plage i fot, ankel, kne eller hofte?

Se ledige timer

Bli bedre kjent med behandlerne våre med spesialkompetanse på såler

Vi vet at riktig kompetanse og god kjemi er viktig. Nedenfor kan du derfor bli bedre kjent behandlere våre som jobber med såler. Vi håper dette gjør det lettere å finne en behandler som passer nettopp deg.

Kiropraktor Kristoffer Sandhaugen

Kristoffer er en behandler med fokus på pasienten. Han har mangeårig erfaring med vår 3D-teknologi og behandling med spesialtilpasset såleutforming. Han samarbeider også tett med spesialist innen ortopedisk kirurgi og benytter seg av sin henvisningsrett der dette er hensiktsmessig.

Kristoffer tilbyr en grundig undersøkelse og benytter seg av diverse behandlingsteknikker inkludert trykkbølge- og muskelbehandling, leddjusteringer og instruering i rehabiliteringsøvelser.

Se gjerne video øverst på denne siden der Kristoffer snakker om såletilbudet. Ved spørsmål rundt tjenesten så ta gjerne kontakt med Kristoffer på e-post: kristoffersandhaugen@drdropin.no

Kristoffer har særlig interesse for:
Rygg | Nakke | Skulder | Hofte | Ankel | Fot | Plantar fascitt

Tilleggstjenester som Kristoffer tilbyr:
✓ Fotanalyse (3D-scan) og såletilpasning

Hvor kan du bestille time hos Kristoffer?
📍 Ensjø

Bestill time hos Kristoffer

Fysioterapeut og PT Ida Hessen

Ida undersøker og behandler et bredt spekter av muskel - og skjelettplager, med særlig interesse for problematikk i rygg, nakke, hofte, kne og ankel. Hun synes det er ekstra givende å jobbe med idretts- og arbeidsrelaterte skader, rehabilitering etter operasjon og forebyggende tiltak.

Som PT kan hjelpe deg med å nå små eller store mål i hverdagen. Ida tilpasser treningen til ditt nivå. Hun har blant annet erfaring med langrenn, løping og dans. Hun kan blant annet hjelpe deg med å opprettholde eller forbedre styrke, bevegelighet og utholdenhet, optimalisere teknikk eller idrettsspesifikke øvelser.

Ida møter deg med godt humør og en helhetlig tilnærming der din helse står i sentrum.

Ida har særlig interesse for:
Rygg | Nakke | Skulder | Hofte | Kne | Ankel | Fot | Plantar fascitt | Senebetennelse | Idrettsskader | Arbeidsrelaterte plager

Tilleggstjenester som Ida tilbyr:
PT-timer
Fotanalyse (3D-scan) og såletilpasning

Hvor kan du bestille time hos Ida?
📍 Bislett

Bestill time hos Ida

Fysioterapeut Steinar Heiberg

Steinar har de siste 5 årene jobbet mye med langvarige smertetilstander og løpsrelaterte plager i fot, legg og kne. Noen av diagnosene har er spesielt dyktig på å behandle er plantar fascitt, MTSS (beinhinnebetennelse), akillessmerter og kneartrose. I behandlingen av denne typen plager fokuserer han på å bruke flere tiltak for et optimalt resultat. Behandlingen kan derfor innebære treningsøvelser, trykkbølgebehandling, såletilpasning og andre relevante teknikker.

Steinar har særlig interesse for:
Plantar fascitt | Akillessmerter (akilles senebetennelse) | Hælsmerter| Kne-/hofteartrose | Trykkbølgebehandling | Fotanalyse og såletilpasning | Løpsrelaterte skader

Tilleggstjenester Steinar tilbyr:

PT-timer

Fotanalyse (3D-scan) og såletilpasning

Hvor kan du bestille time hos Steinar?
📍 Majorstuen: Majorstukrysset

Bestill time hos Steinar
SteinarSteinar
Steinar

Fysioterapeut Jørgen Hagen

Jørgen har flere års erfaring fra privat praksis og behandler de fleste typer muskel og skjelettplager med særlig interesse for knær, ankler, rygg og skuldre, samt opptrening/rehabilitering av bruddskader og ledd/korsbåndsskader. Han har interesse av sport og har erfaring fra bla. ski, fotball, styrke/løping og golf. Hos Jørgen møter du en behandler som er opptatt av å lytte til pasienten og har en aktiv tilnærming til plagene, men som også kan bruke trykkbølgebehandling hvis det er behov.

Jørgen har særlig interesse for:
Knær | Rygg | Ankler | Skulder | Rehabilitering | Bruddskader | Ledd/Korsbåndsskader

Tilleggstjenester som Jørgen tilbyr:
✓ Trykkbølgebehandling
✓ Fotanalyse og Såletilpasning

Hvor kan du bestille time hos Jørgen?
📍 Grunerløkka

Bestill time hos Jørgen