• no
  • en
Book an appointment

Koronatest: Ta Corona-test hos Dr.Dropin

Vi har to ulike tester. En test for deg som har pågående symptomer og en for deg som lurer på om du har hatt Corona.

Legetime hos Dr.Dropin koster alltid 595,-.

• Har du Coronalignende symptomer eller annen pågående infeksjon?
Book time på Luftveisklinikken på Frogner

• Mistenker du at du har hatt Corona (og har vært symptomfri i 14 dager)?
Book time på en av våre klinikker

Viktig informasjon: For å sikre strengt smittevern er det viktig at du velger det alternativet som gjelder deg.

Har du pågående symptomer på luftveisinfeksjon?

Mer informasjon om testen

Dersom du har en pågående luftveisinfeksjon kan du booke time på vår Luftveisklinikk i Niels Juels gate på Frogner i Oslo, der kan vi ta direkte virusprøve fra nesen (PCR). Om du ikke bor i Oslo-området kan vi gi råd om testing og vurdering på video.

Dette gjør du

• Book time på knappen under på klinikken på Frogner
  • Vi tar virusprøve fra nesen. Legetimen koster alltid 595,-
  • Du får svar i løpet av noen dager
Book time

Viktig informasjon: Når du kommer inn i lokalet skal du først sprite hendene grundig, deretter ta på deg munnbind og til slutt hansker. Vent til legen tar deg inn.

Testen for deg som lurer på om du kan ha hatt Corona eller trenger test til reise utenlands

Mer informasjon om testen

Dersom du mistenker at du har har hatt infeksjon med Coronavirus for mer enn 2 uker siden, er frisk og symptomfri nå, kan du komme til våre klinikker for en blodprøve der vi sjekker om du har utviklet antistoffer mot viruset. Prøven sendes inn til et sentralt laboratorium.

Dette gjør du

• Book en time på knappen under på hvilken som helst av våre klinikker (bortsett fra Luftveisinfeksjonsklinikken på Frogner i Oslo)
  • Vi tar en blodprøve. Legetime hos Dr.Dropin koster alltid 595,-
  • Du får svar i løpet av noe dager
Book time

Viktig informasjon: Pasienter som har pågående symptomer fra luftveiene eller tror de nylig er smittet av viruset kontakter oss på video eller booker time ved vår luftveisklinikk på Frogner i Niels Juels gate 27, Oslo.

Symptomer på Corona

Man kan oppleve ulike symptomer og sykdomsforløp når man er smittet av Coronaviruset. Noen av symptomene kan blant annet være:

• Feber
  • Sår hals
  • Tørr hoste
  • Enkelte får pustevansker og/eller lungebetennelse
  • Tretthet/utmattelse
  • Tung pust
  • Muskelsmerter

Dr.Dropin har 9 klinikker i hele Oslo, 2 klinikker i Bergen, 1 klinikk i Trondheim og 1 klinikk Stavanger